Šokantni rezultati testa zimskih pnevmatik

Letošnji tradicionalni test zimskih pnevmatik, ki ga organizira ADAC, nemški avtomobilski klub, je bil največji doslej. Testiranih je bilo kar 31 modelov v priljubljeni dimenziji 225/40 R18, rezultati pa jasno kažejo, kako velika je lahko razlika med premium izdelki in poceni alternativami.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Skoraj polovica testiranih pnevmatik ni prestala testa, kar enajst modelov pa je bilo ocenjenih kot neuporabnih.

Na vrhu lestvice je bila Goodyear UltraGrip Performance 3 s skupno oceno 2,0. Njeni aduti so odlično obnašanje na mokrih površinah in izjemna vzdržljivost, z ocenjeno sposobnostjo prevoza več kot 76.000 kilometrov. Le za odtenek šibkejša je bila Michelin Pilot Alpin 5 (2,1), medtem ko sta se kot varni in uravnoteženi izbiri izkazali tudi Bridgestone Blizzak 6 in Dunlop Winter Sport 5.

Skupaj šest modelov iz premium kategorije je prejelo oceno “dobro”, kar potrjuje, da se višja cena v tem segmentu običajno splača.

Kaj pa nižje cenovne pnevmatike?

Na drugem koncu spektra so modeli iz kategorije cenovno ugodnih pnevmatik. Od štirinajstih testiranih pnevmatik jih je enajst popolnoma odpovedalo, predvsem zaradi slabega oprijema na snegu in ledu oziroma katastrofalnih rezultatov na mokrem testu.

Drug model je prejel le oceno “zadostno”, kar pomeni tudi, da ga ADAC ne priporoča. Takšni rezultati razkrivajo, da niti uradni simbol snežinke na bočnici pnevmatike ne zagotavlja resnične varnosti pozimi.

Dve cenejši pnevmatiki sta vendarle uspeli doseči pozitivno oceno. Matador MP93 Nordicca in Momo W-20 North Pole sta bili ocenjeni kot “zadovoljivi”. Čeprav nimata zmogljivosti najboljših pnevmatik, sta sprejemljiv kompromis za voznike z omejenim proračunom in v zmernih zimskih razmerah.

Največje razlike so vidne pri testu zaviranja na mokri podlagi. Pri hitrosti 80 km/h se je avtomobil z Goodyearovimi pnevmatikami ustavil po nekaj več kot 31 metrih. Po drugi strani pa je vozilo z najslabšimi pnevmatikami Syron Everest 2 na tej razdalji še vedno doseglo hitrost več kot 45 km/h, kar bi v resničnih razmerah lahko pomenilo nevarnost ali resno nesrečo.

ADAC opominja, da je brez tehnološko napredne konstrukcije in kakovostnih materialov nemogoče doseči dobre rezultate v vseh testnih kategorijah, kar se odraža tudi v ceni. Test kaže, da premium pnevmatike kljub višji začetni naložbi ponujajo najboljše ravnovesje med varnostjo, vzdržljivostjo in splošno zmogljivostjo.

To ne pomeni, da se morajo vsi vozniki nujno zateči k najdražjim rešitvam. Za tiste, ki živijo na območjih z milimi zimami ali občasno uporabljajo svoj avtomobil, lahko priporočijo solidne pnevmatike srednjega razreda ali kakovostne celoletne modele. Za vse, ki se redno soočajo s snegom in ledom, pa velja jasno sporočilo: pri zimskih pnevmatikah se ne splača varčevati.

Teste so izvajali po vsej Evropi. Suhe razmere so bile preizkušene na stezah v Italiji, mokre in ledene v Nemčiji, najzahtevnejši snežni testi pa na severu Finske. Na ta način je ADAC zagotovil, da so bile razmere čim bolj realne in raznolike, tako da so priporočila voznikom temeljila na resničnih situacijah v vsakdanjem prometu.