Koprski heavy metalci v Miamiju

Slovenska post progressive metal senzacija Hei’An bo 28. januarja v ljubljanskem Kinu Šiška prvič v živo predstavila svoj prvenec “imago”. Že jutro po predstavitvenem koncertu bodo fantje odleteli v Miami, kjer se bodo vkrcali na križarko in odigrali dva koncerta na legendarnem festivalu 70000 tons of metal. Na enajsti ediciji festivala bodo poleg Hei’An nastopili tudi finski simfonični velikani Nightwish, njihovi zasanjani rojaki Insomnium, grški heretiki Rotting Christ, ameriški progresivci Cynic in skandinavski veseljaki Korpiklaani. Hei’An z nastopom na 70000 tons of metal ruši vse mejnike slovenske glasbene scene in se postavlja ob bok največim imenom metal glasbe.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Hei’An je plod neusahljivega ustvarjalnega uma, Koprčana Matica Blagoniča in njegove zasedbe, ki sestoji iz bobnarja Gaja Bostiča (P-Jays), Petra Smrdela (WCKD Nation) in Matevža Počiča (Dethrone the Corrupted). Zasedbo, ki elegantno spaja trde in neizprosne metalske riffe z nežnimi, spevnimi pop melodijami vsekakor čaka svetla prihodnost na glasbeni sceni. Spogledovanje s skupinami, kot so Leprous, Alcest in Together To The Stars tako ni nikakršna skrivnost. Unikatni spoj dveh nasprotujočih si svetov so tekom preteklih nekaj mesecev predstavili s singli “can’t get out of my skin”, “in the cold”, “dreamer”, dober teden nazaj pa je na pretočnih platformah zarohnela skladba “noises”.

25. septembra je zasedba sklenila pentalogijo singlov ter videospotov in naposled je le napočil trenutek. Pod okriljem založbe SAOL je izšel album “imago”. Slednji je nastal pod producentsko taktirko Mateja Gobca (Laibach), orkestracije je prispeval Randy Slaugh (Architects, TesseracT, Devin Townsend), klavirski solo je prišel izpod prstov Matica Štembergerja, tolkalske paličice je držal Žiga Smrdel (WCKD Nation), spremljevalni vokali pa prihajajo iz grl Gregorja Strasbergarja (Mrfy) Sare Jeremić (Noctiferia), Aljaža Novaka – Oəlke (Malorshiga).

Glasbeno se Konceptualni post-progresivni metal album z orisom muke človeškega bivanja in bitke s posameznikovimi notranji demoni lirično spogleduje z romantičnimi literarnimi strujami 19. stoletja, le da se zgodba Hei’An konča vse prej kot tragično.

Je prispodoba za vse pretekle stiske, skozi katere lahko pridemo do tega, da na koncu kot metulj razpremo krila in odletimo v svobodo – opustimo vse nazore svetobolja in žalosti zaradi neskladja med idealom in resničnostjo, se premaknemo k tistemu pravemu sebstvu. Ravno zaradi tega je na naslovnici albuma metulj. A morda boste opazili, da ima ta nekoliko poškodovana krila. Nobenih stisk ne moremo pozabiti ali izbrisati, lahko jih pa sprejmemo, ponotranjimo in se iz njih učimo. Postanemo metulj. Poln ljubezni in življenja,” poudari Blagonič.

To ljubezen najbolj začutimo pri zaključni skladbi albuma, “imago”, ki predstavlja zadnjo fazo razvoja žuželke. Ko gosenica preide skozi fazo imaga, postane metulj, svobodno bitje, unikatnih barv z nekoliko temačno preteklostjo.