Vlada je pripravila nabor ukrepov, ki se nanašajo na cene pogonskih goriv. Predsednik vlade Robert Golob je pojasnil, da bodo nova pravila za oblikovanje cen na bencinskih servisih začela veljati 21. junija.
“Trg zunaj avtocest žal ne deluje. Vsi ponudniki imajo ves čas cene, ki so med seboj skoraj identične. Če trg ne deluje, je vrnitev na regulacijo marž trgovcev najbolj smiselna poteza,” je pojasnil Golob. “Cena nafte se je v letu in pol s 70 evrov na tono dvignila na več kot 120 evrov. Maloprodajne cene temu v celoti niso sledile. V istem obdobju smo imeli v Sloveniji različne režime. Najprej polno sproščene cene, kar je bilo dobro za trgovce, bistveno manj za potrošnike. Potem smo imeli režim, ki je na silo vpeljal regulacijo maloprodajnih cen,” je poudaril Golob.
Cene v Sloveniji bodo potemtakem primerljive s tistimi na Hrvaškem in nižje od Avstrije in Italije. Pri tem je vlada, kot je dejal Golob, iskala ravnovesje v tem, kaj potrošniki še lahko prenesejo: “Po popolnoma poenostavljenih izračunih na včerajšnji dan, bodo cene primerljive s hrvaškimi zunaj avtocest. Torej na ravni 1,8 evra na liter. Tržne cene dizelskega goriva so višje od 2,1 evra, v nekaterih zahodnih državah tudi 2,2 evra. Gre za prehod iz nekega izkrivljenega stanja v vseh pogledih, v neko novo stanje, ki bo predvidljivo, tako za potrošnike, trgovce in bankirje, ki morajo financirati celoten posel in državni proračun. S takšno rešitvijo se lahko izognemo zahtevkom, ki bi znašali 600, lahko celo do 800 evrov za državni proračun. To je tveganje, ki si ga ne more privoščiti nobena vlada.“